Duże powierzchnie biurowe, w których pracuje wielu pracowników wymagają odpowiednich warunków, aby praca była bezpieczna i wydajna. Oprócz zapewnienia podstawowych sprzętów na stanowiskach należy również zadbać o komfort i wyciszenie pomieszczenia tak, aby pracujący tam ludzie nie przeszkadzali sobie nawzajem wykonując codzienne obowiązki. Podstawą dobrze zaprojektowanego biura będzie też wydzielenie odpowiednich stref spotkań, czy mniejszych biur, w których znajdą się odrębne działy.
Czym są ściany akustyczne?
Ściany akustyczne do biura to innowacyjna metoda łącząca bezpieczeństwo, funkcjonalność oraz dobry design w pomieszczeniu. Jest to rozwiązanie, które pozwala na podział dużej powierzchni biurowej na mniejsze sektory, które będą całkowicie dźwiękoszczelne. Dzięki temu, że taka ściana składa się z dwóch przezroczystych szyb, zapewniamy pokojom maksymalne doświetlenie. Użycie nowoczesnych ścian nie wymaga stosowania balustrady i pozwala na ich montaż bezpośrednio na krawędziach stropów. Pełną specyfikację ścian akustycznych można znaleźć tutaj: https://optimalpoland.pl/sciany-akustyczne/. Jest to ciekawe i designerskie rozwiązanie, które daje uczucie otwartej przestrzeni, pozwala na doświetlenie pomieszczenia bez dostępu do okna oraz sprawia, że przestrzeń staje się lekka i estetyczna.
Jak odpowiednio zaprojektować przestrzeń do pracy?
Aby biuro spełniało wszelkie wymogi BHP należy przestrzegać zasad wyznaczonych przez projektanta, czy architekta. Każde pomieszczenie musi posiadać oznaczenie drogi ewakuacyjnej, a stanowiska pracowników nie powinny stawać na przeszkodzie ku szybkiej ewakuacji. Jeśli mamy za zadanie wyposażyć wielostanowiskowe biuro warto zaopatrzyć się w przesuwne ścianki odgradzające biurka, dzięki czemu stworzymy przytulniejszy kąt do pracy i pozwolimy na maksymalne skupienie pracownika. Ściany akustyczne to idealne rozwiązanie, jeśli chcemy wydzielić miejsca spotkań ze względu na ich całkowitą dźwiękoszczelność oraz bezpieczeństwo. Moduły te są dostępne w opcji przeciwpożarowej, co sprawdzi się szczególnie w przypadku, kiedy pracujemy w miejscach o wysokim ryzyku powstawania ognia. Dzięki temu opcja nadaje się nie tylko do biur, ale również do wydzielania przestrzeni na halach produkcyjnych, czy w magazynach. Jeśli jednak projektujemy przestrzeń biurową w myśl open space, to warto rozważyć opcję budek telefonicznych, w których pracownik może w spokoju odebrać telefon bez przeszkadzania innym w obowiązkach. Małe, wydzielone pokoje, w których może naradzić się kilka osób to konieczna opcja, jeśli mamy do czynienia z otwarta przestrzenią do pracy.